Moga Dirimu Tenang Disana

Assalamualaikum semua.. entry kali ni aku nak cite mengenai seorang cikgu aku time aku belajar di MRSM Pengkalan Chepa suatu ketika dulu. 

Petang semalam, aku dapat satu mcg from my exclasmate . terkejut sakan aku bila baca mcg dia tu. rupa-rupanya cikgu tersebut telah meninggal dunia. Inalillah..



Cikgu, terima kasih atas semua tunjuk ajar yang cikgu sentiasa curahkan kepada kami .
Selain ajar subjek addmath, cikgu sebenarnya telah ajar kami banyak erti kehidupan .
Suatu ketika dahulu, saya masih ingat cikgu sentiasa bercerita mengenai pelbagai ragam manusia semata-mata nak bg kami moral of the story . 
Even markah addmath kami sering kali mengecewakan hati cikgu,tidak pernah sekalipun cikgu marah or merajuk tapi cikgu sentiasa bagi semangat buat kami sentiasa berusaha untuk lebih berjaya .
Cikgu sentiasa dengar masalah kami n sentiasa bagi nasihat untuk macam-macam perkara.
Cikgu dah macam ayah kedua kami. haha
kami sayang cikgu sangat-sangat . #deep
dan Cikgu tak pernah jemu layan karenah kami yang gila-gila ni.


Kata-kata cikgu,
Senyuman cikgu,
Nasihat dari cikgu
akan sentiasa kekal dalam memori kami .
Terima Kasih Cikgu untuk semua memori itu.
Terima kasih Cikgu Abdul Aziz .

Moga cikgu tenang disana...


No comments:

Post a Comment