Macam2 Taktik Penyamun !!

Assalamualaikum semua. hari ni adalah hari yang membosankan sebab aku dah tak tau nak wat ape kat umah. cuti panjang lagi ni. huh ni la ragam student kan? kalau kat sekolah or kolej , sibuk je kata nak cuti . tapi bila dah dapat cuti yg banyaaak , bising pulak kata bosan kat umah. nak wat cam ne , lumrah laa tu kan. hahaha okay dah merepek. kali ni aku nak share tentang taktik penyamun zaman sekarang. aiyoo macam2 kan taktik yang penyamun zaman sekarang ni guna. tadi sedang aku best online di fb , aku tertarik dengan artikel ni. so artikel ni sebagai ingatan agar semua orang sentiasa berhati- hati :)    

PESANAN DARI TNB --->  Baru ni di taman desa mewah di kejiranan saya ini telah terjadi kes samun di tengah malam iaitu dalam jam 2pagi ke atas... PENYAMUN MEMANJAT PAGAR RUMAH MANGSA DAN MENCABUT FIUS TNB BERSEBELAHAN METER TNB...TUJUANNYA UNTUK MEMATIKAN BEKALAN ELEKTRIK DAN MENGUMPAN MANGSA MEMBUKA PINTU RUMAH... SUDAH PASTI MANGSA AKAN KEKOTAK FIUS UNTUK MEMERIKSA...BUKAN FIUS YG DIDALAM RUMAH TAPI FIUS YG DI TEPI METER TNB.... APABILA MANGSA BUKA PINTU PENYAMUN TERUS MENYERBU.... MOHON JIKA ADA TERPUTUS ELEKTRIK MALAM HARI....HENDAKLAH BERHATI HATI.... SHARE.... 

p/s ---> Kalau begitu, kalau rumah tiba2 black out mlm2 especially lewat mlm, sila call atau sms/whatsapp jiran2 seblah utk pastikan smada bekalan lektrik kwsn yg terputus atau rumah kita shj. kan lebih selamat gitu? 

No comments:

Post a Comment